Korona Günlerinde Türkiye'de İnternette Bakın En Çok Neler Aratılmış?
Türkiye’nin büyük bir çoğunluğu koronavirüs nedeni ile son bir aydan bu yana evde zaman geçiriyor. Eğitim ve iş artık dijital mecralar aracılığıyla organize ediliyor. Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği Türkiye’nin korona günlerindeki internet karnesini hazırladı.

Konu ile ilgili olarak Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği Başkanvekili Ahmet Muhammed Çalmuk, “Dernek olarak COVİD 19 ve Türkiye İnternet Alışkanlıkları analizleri hazırladı.
Araştırmaya göre 17 Nisan’a kadar Instagramda 2 milyondan fazla gönderi #koronavirüs #covid19 #koronatürkiye ve #koronagünleri ile paylaşıldı, bu paylaşılan gönderiler 110 milyon kadar bir etkileşim aldı. #evdekal , #evdekaltürkiyem, #evdehayatvar etiketleri ile 3 milyondan fazla gönderi paylaşıldı, bu gönderiler 145 milyondan fazla gösterim aldı.
Yine Türkiye’de #koronavirüs ve benzeri etiketle 6 milyondan fazla Tweet atıldı, atılan bu tweetler 1 milyardan fazla tık aldı. Google İndekste genel olarak covid 19 ve benzeri arama gruplarını içeren 600 milyondan fazla içeriğin %57’si Google kayıtlı haber siteleri tarafından üretildi.
Covid 19 salgın sürecinde Türkiye genelinde yapılan en popüler ilk 10 arama, Eba tv, la casa de papel, kısa çalışma ödeneği, açık kapı, Aytaç Yalman, Berat Kandili, Ziraat kredi başvuru, entübe ne demek, Halkbank kredi başvuru, epttavm olmuştur” dedi.
FACEBOOK YORUMLAR